De meeste mensen zitten nu wat vaker thuis en hebben meer vrije tijd. Hoewel recente nieuwsberichten een verbetering in de situatie tonen, zijn we nog steeds erg beperkt in ons dagelijks leven. Google publiceerde vorige maand een interessant rapport waarin terug te zien is wat voor invloed Corona heeft op onze manier van bewegen. We kunnen (nog) niet naar de sportschool, geen horeca, geen dagje uit, en Netflix begint ook een beetje te vervelen. Maar wat doe je dan met al die vrije tijd..?

Het gevoel van vrije tijd is voor de meeste mensen fijn. In je vrije tijd kun je je meer bezighouden met dingen die je wilt doen, en minder met dingen die je denkt te moeten doen of zaken die anderen van je verwachten. Als je hier meer over wilt lezen raad ik je aan het boek Op de tweesprong van moeten en willen van Elle Luna eens te lezen. Bij zowel dat boek als dit blogartikel staat één ding voorop: zelfontwikkeling.

Met extra vrije tijd kom je toe aan dingen die je normaal gesproken niet doet. De tuin opknappen, de zolder opruimen, je mailbox opschonen, dat document updaten wat al een tijdje op je to-do lijst staat. Het veelgehoorde excuus om dit soort dingen normaal gesproken niet te doen is omdat je ‘er geen tijd voor hebt’. Is dat echt zo, of is het omdat je er niet genoeg prioriteit aan geeft?

Terug de boeken in

Bij Focus gaan veel marketingwerkzaamheden gewoon door, maar er zijn ook projecten uitgesteld vanwege de huidige situatie. Ook wij hebben dus iets meer vrije tijd. We besteden dit door onze dienstverlening verder te optimaliseren en te focussen op nog betere processen. Daarnaast besteden we een aantal uur per week aan zelfontwikkeling op professioneel gebied. Bij Focus maken we gebruik van het betaalde e-learning platform Udemy om ons verder ontwikkelen op ons vakgebied. Dit doen we niet alleen om onze skills verder te ontwikkelen en Focus te laten groeien, maar ook om nieuwe dingen te leren.

Er zijn ook goede gratis alternatieven beschikbaar zoals bijvoorbeeld Digital Garage, Google’s cursusplatform voor de digitale wereld. De meeste cursussen zijn gratis en worden aanbevolen door experts uit de sector, topondernemers en enkele van ’s werelds grootste werkgevers. Je kan er dus zeker van zijn dat de cursussen up-to-date zijn, en dat je echte waardevolle vaardigheden leert. Het cursusaanbod is onderverdeeld in 3 categorieën: Career Development, Data and Tech, en onze favoriet: Digital Marketing. Het cursusmateriaal bij de laatste categorie biedt niet heel veel diepgang, maar is daarom ideaal voor (startende) ondernemers die meer willen leren over online marketing en het belang ervan.

Laat je bedrijf groeien met online marketing

Laat je bedrijf groeien met online marketing

Naast online cursussen zijn er nog veel meer andere zaken die jou verder kunnen helpen met de groei van jouw bedrijf en marketingkennis. Mensen werken op afstand en de juiste software tools zijn essentieel om dit goed te kunnen doen. Bij Focus zijn de aanvragen voor bedrijfsproductiviteit en marketingtrainingen de laatste periode toegenomen. Wij vergroten de bedrijfsproductiviteit door de implementatie van SaaS-oplossingen en geven trainingen aan marketingmedewerkers. We leren jou hoe je zelf aan de slag kunt met digitale marketing. Normaal gesproken geven we deze trainingen op locatie, maar momenteel doen we dit via online video-meetings. Van essentiële basics tot uitgebreide marketingstrategieën. Onze trainingen geven jou de juiste digitale mindset om vooruitstrevend te worden én te blijven.

Klaar om de touwtjes zelf in handen te nemen? Neem contact met ons op en we helpen je graag verder met één van onze trainingen!

Terug naar Blog